Java

Lenhovda 29/2 2012

Kategori: Ridpass

Tänkte ta och berätta lite utförligare för er om ridpasset igårkväll. Dels för min egen skull så att jag sedan kan gå tillbaka i arkivet och se förändringen, men även för att jag tänkte att ni kanske ville läsa. 

Det var hoppning, och jag vet att jag måste ta det lugnt nu i början med min axel men eftersom jag kände mig säker så var jag med lite ändå. I framridningen jobbade vi med massor av övergångar och att få hästarna att lyssna på små hjälper, vilket gick ganska bra för mig. Trodde att jag skulle vara jättestel men det var faktiskt inte så farligt! 
Sedan började vi hoppa fram på ett litet hinder, min ridlärare la ner det lite mindre just för att jag skulle kunna vara med också. Det flöt på bra över, och visst jag var lite osäker men det kändes bra. Efter det skulle vi hoppa en oxer och jag tänkte att jag skulle skippa det och bara galoppera på en volt. Dock fick Malva till ett av sina rejäla bocksprång där man knappt sitter kvar. Under en sekund flög det hundra tankar genom huvudet. *Jag får inte ramla av, JAG FÅR INTE RAMLA AV!* Som tur var satt jag kvar! Hoppade sedan på 30 cm bara för att jag skulle få känna att allt var okej, och att jag klarade av att ta mig igenom allt. Det gick bra och jag var helt slut efter lektionen, jag är glad över att min axel börjar bli stabil nu! 
Nu måste jag träna upp min kondition och börja styrketräna lite så är jag snart tillbaka i samma spår igen. 

/Maja

Kommentarer

  • Isabellasphotographing - lets rock the photography world! säger:

    sv: hihi du är snygg! <3

    2012-03-01 | 21:30:57
    Bloggadress: http://isabellasphotographing.blogg.se/
  • Olivia - drömmen mot att bli fotograf säger:

    sv: jaa.. det är skönt med lovdagar oså :D

    Men man har ju därimot väldigt många prov hela tiden tycker ja, vi har nästan alltid 1 prov i veckan i engelska..

    kramis♥

    2012-03-02 | 08:16:53
    Bloggadress: http://oliviasfotoblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här: