Java

värme

Kategori: Ekbackens Cherry

Idag är det väldigt varmt ute, termometern står på ca 29 grader. Skönt att få någon dag med sol i alla fall. 
Red ett pass på förmiddagen och det var stekande hett i paddocken, jag kände hur solen verkligen brände i nacken. Cherry var inte riktigt på humör, och det förstår jag för det var inte direkt svalt.. Större delen av passet jobbade jag med övergångar, att försöka hålla formen ända in i traven och sen att det inte ska bli tvärnit när jag saktar av till skritt. Tyckte det gick hyfsat bra ändå, så på slutet fick det bli några härliga galopper för att få henne att sträcka ut! Hon har utvecklats supermycket, hon tar fattningarna ganska bra och rusar inte i galoppen som hon gjorde innan. 
Kan väl säga att det var ungefär 60 procent av passet som hon lyssnade på mig, de andra 40 sprang hon runt med huvudet rätt upp i luften och var på hemskt humör.. 



/Maja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: