Java

Lenhovda 14/2

Kategori: Ridpass

Vi var bara tre stycken i gruppen idag, vilket betydde att det var stenhårt jobb hela tiden. 
Jag hade Malva, på ett skarpare bett, vilket var väldigt skönt eftersom hon gärna blir stark och lite seg. 
Vi jobbade med formen, hon var lite seg i början men väldigt mjuk och fin i munnen och det gick super. 
Traven var lite mer kämpig, fick driva ganska rejält för att få henne till den mjuka formen men efter ett tag tyckte jag att det faktiskt gick ganska bra. Vi jobbade med sidvärtsrörelser och efter det var jag slut.. Hon var verkligen fin och gjorde som jag sa, dock var hon otroligt seg och lite stark. 

På slutet jobbade vi med galoppen på volterna, och gud vilken härlig galopp hon hade. Det var nästan bara att gunga med och få henne att hålla igång. Roligt när det går bra :) 

Är nöjd med dagens lektion, nöjd över hästen och nöjd över mig själv. Känns skönt att veta att jag inte har glömt allt under min vila. Det kanske var det som behövdes för att jag skulle komma tillbaka igen? :) 

/Maja

Kommentarer

  • Sanna säger:

    sv; ellerhur! helt underbart ute :D



    hoppas du har haft ännu en bra dag i vårvädret :)

    2012-03-14 | 21:55:43
    Bloggadress: http://ssannasstil.blogg.se/

Kommentera inlägget här: