Java

Hästarna 23/2

Kategori: Ridpass

Red ju som sagt den andra hästen i stallet idag, jag kan säga att jag fick mig en riktig överraskning! 
Hon var verkligen superpigg, som en kanonkula, och hur stark som helst. Jag försökte få henne att släppa i högersidan och lyssna på mig, efter ett tag gick det ganska bra. Jag fick sitta och lirka och krama med fingrarna hela tiden, utan att man kom till något. Jag är nöjd med henne i alla fall, hon blev fin på slutet. Jag tror att hon behöver lite mer påskjut bakifrån för att komma ner ännu lite mer, för just nu så tar hon bara små korta steg. 
Det var i alla fall hur varmt som helst i paddocken, den börjar redan att damma och det är den 23 mars.. 

Cherry fick sig en promenad idag, hon hade nog lite träningsvärk för i början var det segt och stelt. Efter halva rundan så började hon länga på steget och hade en otroligt fin skritt, hoppas bara att den är lika fin när jag sitter på. Var ute i cirka en halvtimme, tror att det behövdes. Imorgon står det löshoppning på schemat, hoppas hon kommer ihåg hur man gör ;) 

Ha en fin eftermiddag i det härliga vårvädret! :) 


en härlig vinterbild! :)

/Maja

Kommentarer

  • Emma säger:

    tack för kommentaren! :)

    Nej det kanske inte är nödvändigt egentligen, men om man tävlar högre nivå måste man ju ha det. och så är det faktiskt roligt :)

    2012-03-23 | 15:24:11
    Bloggadress: http://piledalsideal.blogg.se/
  • SHUNi- Hästblogg säger:

    Tjo! Kolla gärna in hästblogg, massor med uppdatering! Skulle bli superglad om du gick in och kommenterade :) sry om du ej gillar reklam! <3

    2012-03-23 | 15:25:16
    Bloggadress: http://shuni.blogg.se/
  • Emma säger:

    Det är ganska svårt om man inte är van med två tyglar :)

    2012-03-23 | 15:30:05
    Bloggadress: http://piledalsideal.blogg.se/

Kommentera inlägget här: