Java

Vad som gör en bra blogg

Kategori: Tips

* En bra story, det ska hända något hela tiden. Intressant vardag, man ska ha något att berätta och inte skriva samma sak dag ut och dag in.

Bra attityd, man ska ha en bra attityd till saker och ting, vara positiv och stå för vad man tycker. Man ska inte klanka ner på allt och alla hela tiden och skriva hur dåligt allt är. 

Intressanta inlägg, att tycka något, visa sin ståndpunkt i olika fenomen. Fundera över olika saker och diskutera det i bloggen.

Mycket bilder, det ska självklart vara en hel del bilder men även film tycker jag är roligt. Och vad det gäller bilder så hellre några bilder i fler inlägg än långa bildbomber. Det blir bara långrandigt att titta på.

Bilder på sig själv, jag gillar att se bilder på bloggaren själv som har med texten att göra. Enligt mig så blir bloggen lite mer levande om bloggaren själv är med på bild.

Jag vet att jag verkligen inte följer alla punkter i denna lista. Men när jag tänker efter på vad jag tycker är bra hos andra bloggar så kommer jag fram till dessa punkter.

Ph. from google
/Ylva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: