Java

Ridläger, dag 2.

Kategori: Allmänt

Dag 2, onsdagen, stod det sitsträning på schemat. Det var faktiskt riktigt roligt och väldigt nyttigt! Man blev longerad och så skulle vi öva på att göra övergångar och tänka på sitsen utan några tyglar. Jag tyckte det gick väldigt bra för mig, Amanda var väldigt snäll och lyssnade otroligt bra på rösten. På slutet kunde jag även fatta galopp med händerna rakt ut i luften och sakta av på samma sätt. Väldigt nyttigt och lärorikt för mig, jag behöver lära mig att rida mer med sitsen. 

På eftermiddagen var det dags för långritt. Rundan som skulle tagit 45 minuter tog istället 90 min. Det här var otroligt bra för Cherry då det var många småstigar med stenar och grenar så hästarna fick verkligen lyfta på benen. Det var några trötta pållar som kom fram till nya stället där vi skulle övernatta. 

Jag måste bara berätta om den här kvällen, den var otroligt bra! Vi hade det supermysigt, med korv med bröd, banan med choklad och som avslut jacuzzibad! Det var hur skönt som helst att sitta i 36 grader med bubblor och mysljus (porrljus, enligt vissa). Vi somnade gott framför en film! :) 




/Maja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: