Java

Ridläger, dag 1.

Kategori: Allmänt

Har helt glömt bort att berätta om hur jag hade det i Uddevalla. Jag ska försöka ta det lite mer utförligt för er som är intresserade, tänker speciellt på min tränare ;) 

Dagen började med ett morgonmöte där vi gick igenom allt som skulle hända och vi fick även ge lite egna förslag på vad vi ville göra. Första dagen skulle börjas med ett dressyrpass så Linda skulle se vart vi låg och hur mycket vi kunde osv. Det här ridpasset var det som jag kände att jag fick ut minst av. Cherry var lite seg och inte alls med på mina hjälper. Hon tog bettet och drog iväg från mig ett par gånger. Det positiva var att jag satte en helt perfekt fattning, och den galoppen blev underbar! 

På eftermiddagen var det dags för tömkörning. Jag har faktiskt aldrig provat det själv och Cherry har aldrig blivit tömkörd så det här var nytt för oss båda. Linda fick känna igenom henne i början innan jag tog över. Det släppte helt ett par gånger och då bar hon sig verkligen själv och traven var helt underbar! Tömkörning ska jag absolut fortsätta med :) 



/Maja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: