Java

Blyg

Kategori: Tankar

Att vara blyg är något bland det jobbigaste som finns kan jag känna ibland. Jag kan ofta vara blyg i början, då jag inte känner människorna. Då har jag ofta svårt för att öppna samtalsämnen. Och skapa konversationer. Jag brukar försöka att tänka och försöka få något att säga, men ibland med vissa människor är det väldigt svårt.

Däremot när jag känner människorna då finns det knappt någon broms alls för mig. Jag pratar ofta non stop och det kan ofta bli lite för mycket ibland. Hehe, men dock kan känna det själv att hellre prata för mycket än inget alls.

Jag kan tycka att människor som är väldigt blyga är väldigt svåra att prata med. Och jag förstår dom också. Det är hemskt att vara blyg, har varit mycket värre för mig en gång i tiden. Men jag har jättesvårt att skapa konversationer när man knappt får något tillbaka från människorna man pratar med.

Men jag kan säga att jag tycker att detta kan vara ett problem i vissa lägen, särskilt för mig själv.

Vad tycker ni? Har ni svårt att skapa konversationer?

/Ylva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: