Java

Att vara utan häst

Kategori: Tankar

Jag börjar just nu fundera på vad tusan jag ska ta mig till utan Donald sedan när sommarlovet börjar lida mot sitt slut. Visserligen kommer jag troligtvis att fortsättarida honom för Malin och hänga på Frida hem och rida honom. Men Det kommer ändå att bli tomt.

När Tino åkte så var det lite exklusivt att testa på ett liv utan häst. För det var så länge sedan som jag var utan häst. Och jag kan inte säga något annat än att det var skönt att inte ha någon häst att tänka på när man kom hem från skolan. Man behövde inte ha dåligt samvete om man hade mycket i skolan att man inte hann med att rida.

Men nu när jag väl har testat på det och haft häst nu igen så känns det faktiskt extra jobbigt att lämna hem Donald. Jag gillar verkligen att ha häst och det kommer nog att kännas ännu mer tomt när han åker än när Tino åkte.

Jag vet ju såklart att jag nog inte skulle fixa att ha häst under vintern ute i Bölemåla, samtidigt som att sköta skola och allt annat. Så det är väl inte så mycket att bäva för egentligen. Men jag kommer minsann att sakna honom.

/Ylva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: