Java

Prata med sig själv

Kategori: Tankar

Det är lite min specialitet. Haha jag pratar verkligen jämt för mig själv, allt låter så bra just då och man får alltid så kloka svar. Jag vet att många kompisar har poängterat det ett antal gånger när jag liksom har glömt var jag befinner mig. När jag står i mina egna tankar. Ofta när jag går på stan så har jag inre konversationer med mig själv. Det är lite pinsamt när jag tillslut kan inse att jag pratar högt och folk kan börja stirra haha. Jag har också den här lustiga vanan att alltid eller ofta när jag kollat på en film eller tv-serie men engelskt tal så pratar jag verkligen alltid på engelska med mig själv. Det låter liksom vettigt. Jag har i stort sett alltid en inre konversation med mig själv.

Sedan är jag också extermt duktig på att citera folk i olika filmer för mig själv då såklart. Jag kan spela upp en massa olika scener i mitt huvud och spela upp dom om och om igen. Speciellt när jag ska gå och lägga mig. Men även när jag är i skolan, men kompisar eller i stort sett överallt. Jag lägger verkligheten i en films historia. Jag önskar verkligen ofta att verkligheten var som en film ibland. Och jag hoppas alltid på ett happy ending. Jag är väldigt duktig på att komma ihåg varenda liten replik i en film. Jag gör det undermedvetet. Skulle jag lära mig det utantill kan jag lova att jag hade fått kämpa mycket mer. Nu om jag ser om en film som jag sett tidigare så mimar jag ofta varenda replik eller tänker den före själva skådespelaren gör det. Jag hade aldrig kommit på det utan filmen men just då så kan jag förutsäga i stort sett varenda replik.

/Ylva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: