Java

Rida med väst

Kategori: Utrustning

Att rida med väst är något som har skiftat en hel del enligt mig och det är en stor vanesak. I början så red jag alltid med väst och jag kände knappt av den alls egentligen. Hade alltid ridit med väst, det var en självklarhet. Dock mitt sista år på Tino så blev det mer och mer att jag slarvade med väst då det fanns flera runt omkring mig som också gjorde det. Hade förstås väst vid vissa tillfällen men inte alltid.

När jag sedan började rida Donald red jag också då och då utan väst. Frida red inte mycket med väst och det tog så stor plats i väskan att ha med sig västen. Så det blev liksom inte så.

Dock när han stegrade med mig så hade jag inte väst och då fick jag mig en varning kan man säga. Jag har sällan fått så många varningar och det är självklart därför man har börjat slarva med den. Men när han stegrade med mig så var vi väldigt nära på att välta över. Det syns inte på bilden, men han fortsatte ännu högre upp sedan efter att bilden togs. Och klart att jag blev rädd att vi skulle välta. Jag satt ju även med vikten helt fel placerad.

Nu rider jag alltid med väst igen och nu är vanan inne igen. Så jag bryr mig i stort sett inte alls längre om att jag har den på mig. Tänker inte ens på att jag plockar fram den när jag ska rida.

/Ylva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: