Java

sommar 2012

Kategori: Tankar

Snart är det dags, det är bara en dag kvar sen börjar jag gymnasiet. Är både nervös men ändå väldigt taggad, tycker det ska bli roligt att träffa lite nytt folk :) 
Den här sommaren har varit både bra och dålig, det dåliga har varit att det har regnat i stort sett hela sommaren. Jag har inte riktigt fått den här "sommarlovskänslan", som jag alltid annars brukar få. Tiden har gått så himla fort ändå, och jag har känt att jag kanske inte har hunnit med allt som jag har velat. 
Det allra bästa den här sommaren var ridlägret v.28 i Uddevalla. Det var så otroligt roligt, och jag saknar mina brudar väldigt mycket.. Synd att det ska vara 35 mil härifrån :( 
Riksutställningen i Ingelstad var också väldigt roligt, men framförallt lärorikt. Jag har aldrig visat häst själv förut, utan bara varit med bredvid eller som piskförare, men i år visade jag två hästar! Så nervös har jag inte varit på länge, jag hade ingen aning om hur det skulle gå, utan jag lyssnade bara på vad domaren sa och gjorde det jag skulle. Sen att få belöningen att vara bästa visare under 16 år var väldigt stort för mig. Jag fick en bekräftelse att jag hade lärt mig någonting, och jag måste erkänna att det här med utställning är intressant :) 

Den här sommaren har även bjudit på många fina kvällar med kompisar, till exempel midsommar och skolavslutningen. Det har blivit långa samtal in på nätterna, och jag har insett att mina vänner betyder allt för mig. 

Nu lägger vi det här lovet bakom oss och ser framåt mot en termin på ny skola, med nytt folk och nya lärare! 


riks 2012. 

/Maja

Kommentarer

  • Isabellasphotographing säger:

    sv: haha :) vadå ändrat erat haha? :)
    kram

    Svar: ja, dom har ändrat så vi slutar senare på tisdagar och onsdag och börjar senare på torsdagar.. alltså kommer vi få sitta där inne och gör ingenting medan vi väntar på bussen..!
    Maja & Ylva

    2012-08-18 | 22:27:48
    Bloggadress: http://www.isabellasphotographing.blogg.se

Kommentera inlägget här: