Java

olika tränare.

Kategori: Tankar

Något jag har funderat på länge är hur olika det kan vara att träna för två olika tränare. Visst, alla beskriver saker på sitt sätt, men att det kunde vara så stor skillnad slår mig lite.. Jag har alltid ridit på ridskola och där har ridlärarna bytts ut ibland, ett tag var det olika varje termin. Innan har jag inte tänkt så mycket på det men nu på sista tiden har jag börjat tänka mer på vad jag själv gör när man blir tillsagd att göra på ett visst sätt. Innan gjorde jag bara det tränaren sa men nu försöker jag verkligen tänka på allt! 
Jag tycker mycket bättre om att träna helt själv, istället för i grupp, för då kan man få massor av kommentarer på massor av olika saker. Då förbättras man på fler saker, istället för att kanske bara tänka på att ha rätt handställning.
De senaste träningarna, sen jag började rida för Sanna, har verkligen gett mig så himla mycket mer. Jag har insett hur olika alla tränare är, att alla ser en sak på tusen olika sätt. Vissa ser bara de bra sakerna medan andra ser de dåliga och säger de med! Man behöver få höra det negativa för att kunna förbättra sig, och sen när det går bra vill man höra det positiva för att få en bekräftelse att man har gjort rätt. 
På fem tillfällen har jag ändrat min ridning till något som är så mycket bättre än vad det var innan, jag har ändrat min inställning till min ridning. På fem tillfällen med en annan tränare som ser saker på ett annat sätt än vad någon annan gör, har jag lärt mig otroligt mycket! 

Jag trivs med att rida för Sanna just nu, hon är bra för mig, vi lär oss någonting nytt varenda gång! 

/Maja

Kommentarer

  • Sanna säger:

    Vad bra att du trivs! Kul att höra :)

    Svar: Jag skulle inte vilja rida för någon annan just nu, vi har klickat perfekt, du och jag! :)
    Maja & Ylva

    2012-07-21 | 23:04:36
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/Sanna.%C3%96stang%C3%A5rd

Kommentera inlägget här: