Java

Godisberoende

Kategori: Allmänt

Jag är en människa som är extremt godisberoende. Älskar godis och finns det tillgängligt så kan jag äta nästan hur mycket som helst. Ingen bra grej, tro mig. Däremot så har jag mina egenheter att inte äta.

Först och främst så är det helt klart bäst att stanna hemma. Att inte åka in till stan. Och för mig som jobbar hemma och verkligen jobbar nästan jämt under sommarlovet så är det jättebra för mig. För kommer jag inte in till stan så köper jag inget godis och då äter jag inte det heller. Visst har man för mycket fritid så går man och letar i skåpen men förhoppningsvis så finna det inte mycket godsaker hemma xD

Min andra grej är att ha fullt upp hela tiden. Då tänker man inte på att man blir sugen på godis. För man har huvudet i andra tankar hela tiden. Helgen då jag skulle tävla var första gången som jag åt en godisbit sedan sommarlovet började och jag hade inte ens märkt någonting själv. Jag hade inte tänkt på det alls, bara för att jag haft så mycket att göra hela tiden.


Ph. from google

/Ylva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: