Java

ett liv utan musik

Kategori: Tankar

Ett liv utan musik vore väldigt tråkigt, det går inte en dag utan att jag lyssnar på någon sorts musik. Det spelar ingen roll om det är radio eller Spotify. Jag är den som alltid sjunger med i alla låtar och jag tror att vissa personer stör sig lite på det, men jag är ganska musikalisk av mig och jag kan inte sitta helt stilla och tyst när en bra låt spelas. 
Det finns många låtar som de flesta har tröttnat på för länge sen, men som jag aldrig kommer tröttna på. Det är de låtarna som har ett minne med sig eller de låtarna som betyder något speciellt. 



Hur många är det inte som tycker att I'm Yours med Jason Mraz är uttjatad? Visst är den det, men de första tjugo sekunderna betyder något för mig. När jag hör introt så ryser det i kroppen. Jag vet själv varför, och jag vet att jag aldrig kommer tycka den här låten är dålig! 



Den här låten är också ett sådant exemplar som lätt blir uttjatad. Jag har inte tröttnat på den, det är samma med den här, jag ryser i kroppen när jag hör introt. Jag har ett speciellt minne till den här, jag kommer aldrig glömma den dagen. 



Denna låten har jag nästan glömt bort lite, men när jag lyssnar på den sprids ett leende över mina läppar och jag kan bara vara glad. Jag kopplar en speciell, viktig person till den här låten. Det stämmer verkligen, All I need is you.

/Maja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: