Java

Är berömma sig själv samma sak som att skryta?

Kategori: Tankar

Att berömma sig själv är väldigt svårt tycker jag och jag tror att många tycker att det är en svår grej. Det är nog också typiskt svenskt. Man vågar inte säga att man är bra på något för då kanske någon annan inte tycker att man är det och då vill man ju inte skryta. Man kan alltid tycka att man är bra på saker och ting, dock så finns det troligen många som är bättre, men vad spelar det för roll? Men egentligen skulle man tänka ut allt man är bra på för att öka sin självkänsla lite. Det skadar inte. Här är min lista.
 
Saker jag tycker att jag är bra på:

* Fotografera - Fast jag måste dock erkänna att mitt intresse har sjunkit. Förut tog jag kort hela tiden. Och älskade att pyssla med bilderna och allt. Men jag känner att tiden räcker inte alltid till. Och nu tycker jag mer att det är skönt att kunna vara med på tävlingar eller tillställningar och vara delaktig. Annars har jag bara sett allting genom linsen och därför missat en massa hela tiden.
* Köra traktor - Eftersom att jag jobbar hemma och har kört en hel del så måste jag sätta upp detta som en punkt. Jag tycker att jag är bra på att köra traktor. 
* Rida - Självklart måste jag säga det för jag känner själv att jag har utvecklats och blivit väldigt duktig och lärt mig mycket. Så jag själv tycker att jag är duktig.

Att istället komma på saker som man inte är bra på brukar oftast vara lättare. Det är min åsikt om det hela. Jag tycker så själv. Men varför är det egentligen så? Är det för att man inte vill skryta, man är rädd vad andra ska tycka, tänk om dom inte tycker likadant? Men vad spelar det för roll. Dom har väl inte rätt att dömma någon för det. För det är mina åsikter vad jag tycker. Det är precis samma sak som att jag skulle säga att en film är bra, men det tycker inte någon annan. Men det är ingen som dömmer mig för det.

Vad tycker ni om att berömma sig själv?
/Ylva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: