Java

minnen!

Kategori: Allmänt



Madonna.. Vilka minnen jag har tillsammans med henne! Hennes ägare är mina kusiner så det har blivit många galna ridturer på denna underbara shettis. Det var en utav de första hästarna jag red på, och hon är så snäll, så snäll! 

Ett minne, som vi pratade om häromdagen, är när Matilda skulle rida runt i hagen och Madonna fick lite fnatt och drog iväg och Matilda ramlade av med huvudet rakt ner i en skithög! Kan skratta åt det hur länge som helst, så himla roligt var det :) 
Eller när vi har tolkat och det har slutat med att någon ligger med huvudet först i en snödriva och Madonna står glatt och tittar på! :) 
Och alla gånger vi har rejsat barbacka fram och tillbaka, som har slutat med att Madonna aldrig stannade. Och alla gånger vi har gjort de lustigaste voltigeövningarna. Hon fick stå ut med det mesta :)  
Att bara stå och borsta och mysa med henne, och att få sig ett tjuvnyp har vi gjort flera gånger. Ridturerna har nästan alltid slutat med att hela högen kommer tillbaka skrattandes så att tårarna rinner ner för kinderna. 

Jag skrattar så att tårarna rinner när jag tänker på alla roliga, konstiga och framförallt väldigt galna minnen jag har med henne, hahaha! Denna häst är underbar och det är synd att hon bara är en shettis.. Menmen, det var tider det här! :)
/Maja

Kommentarer

  • Matilda säger:

    Ååååå ja de kan man kalla minnen! Man blir alldeles varm inuti av att tänka på allt kul vi gjort med henne ;))

    2012-01-16 | 18:51:26

Kommentera inlägget här: