Java

hoppning 4/4

Kategori: Ekbackens Cherry

Blev ju ingen ridskola för mig idag, kom hem alldeles för sent. Men det var ju nästan tur för då hann jag hoppa min finis här hemma :) Min bästa kusin kom hit på ett kick och hjälpte mig. Vi tränade mest på att få en bra anridning och att jag ska kunna få tillbaka henne efter hindret. Det gick bra, hon tycker det är så otroligt roligt att hoppa så det är bara att hålla i sig och följa med. 
Några språng var riktigt bra, hon börjar få upp den rätta tekniken och då är det underbart att sitta på :) 
Hade på mig mina nya röda ridbyxor så det var nog det som gjorde så att det gick så bra. Eller? 

Vi kör på det nästa vecka igen, med samma fokus. Galoppen måste sitta för att jag ska kunna svänga och rida henne bra, det är bara att jobba på det! :) 

Ungefär den här farten var det hela tiden, det är ju kul! :)

/Maja

Kommentarer


Kommentera inlägget här: