Java

Enjoy life

Kategori: Tankar

När allt går dåligt hela tiden så är det svårt att veta när det faktiskt går bra och när saker och ting går som det ska. För jag kan i alla fall lätt känna att man vänjer sig vid att det går dåligt och att allt är jobbigt. Så man blundar lite och märker inte av att saker faktiskt går riktigt bra. Man tänker inte på det positiva utan man fokuserar mest på det negativa och då känns det som att det negativa är mycket värre än vad det egentligen är.

Istället för att hela tiden fokusera på det negativa, tänk på det positiva. Det som går bra för stunden, det som är roligt att göra och ta vara på den kicken för att även överleva det jobbiga sakerna som man även måste ta sig igenom. Jag menar, hur många tänker inte när de vaknar på morgonen och inser att de måste gå upp för att hinna i tid till skolan att det är det värsta som finns. Tänk istället att det ska bli en rolig dag för jag ska träffa massa kompisar. Gör det dåliga till det bra för det hjälper en i vardagen.

Och sedan är det ju så att saker och ting måste gå daligt för att det även ska bli bra sedan. Så njut, och gör det dåliga till något bra. För efter regn så kommer solsken!
/Ylva
ph from google

Kommentarer

  • Annika - drömmen om 11 barn säger:

    Sv: Jag har inte gjort så mkt faktiskt, mest bara tagit hand om hus, hem och ungar :D Dags att göra kväll nu tänkte jag ;) Allt bra med dig annars o så?

    2012-03-18 | 22:35:52
    Bloggadress: http://nilssonpettersson.blogg.se/

Kommentera inlägget här: