Java

Sommarlov

Kategori: Tankar

Det är galet vad fort sommarlovet har gått, kan inte fatta att typ halva sommarlovet redan har passerat. Åh det är så mycket som jag vill hinna med att göra och så lite tid kvar. Vill vara barn på nytt och slippa alla problem, bara få ha roligt hur mycket jag vill och leka hela dagarna.

Jag minns när jag var liten, jag och min kompis Ida framförallt. Vi var inte gamla, kanske 6 år eller något sånt. Vi längtade tills vi blev större. Önskade att vi var typ 15,16 år gamla. Det hade varit så coolt tyckte vi. Då gick tiden så sakta. Nu springer tiden iväg som ingenting. Det känns nästan läskigt så fort tiden går. Man hinner knappt blinka.

När man var liten så ville man inte lyssna på alla vuxna som sa att man skulle njuta så länge man var barn. Och nu förstår man varkligen vad dom menade. Men det är väl bara så det är att man hela tiden längtar tills man är äldre och ser fram mot nya äventyr och nya drömmar.

/Ylva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: