Java

Får man tycka precis som man vill?

Kategori: Tankar

Det här är en sak jag har funderat på ett tag. Får man egentligen tycka precis som man vill? Får man tycka att One Direction är den allra bästa gruppen om inte bästa kompisen tycker det?
Klart som fan att man får!

För att ta ett extremt exempel, Justin Bieber. Alla som inte gillar honom kommer på massor av elaka saker att säga om honom för att få de som gillar honom att sluta lyssna på hans musik. Sen frågar man vad det är som är felet med honom? Svaret blir tvekande, och efter en stund kommer svaret: Hela han, jag tycker inte om honom.
Okej, du tycker inte om honom men det gör jag. Punkt!  
 
Jag reagerar starkt på sånt här, jag gillar verkligen inte när folk ska stå och klanka ner på en själv bara för att man lyssnar på en viss sorts musik, eller tycker om en speciell maträtt. Skulle det vara roligt att få höra att man är dum eller konstig bara för att man tycker om en sak som kanske ingen annan gör? Förmodligen inte. 

Det är likadant med hästar, de flesta som inte gillar hästar slänger ur sig dumma saker om hästar för att få de som verkligen tycker om hästar att sluta göra det. "Ridsport är ingen sport", "Hästar är bara farliga". Alla ni hästmänniskor känner förmodligen igen er i det här. 
Det är dags för folket att inse att alla inte kommer tycka likadant, bara för att jag gillar hästar betyder det inte att Selma i Norrköping också gör det. Hon kanske hatar hästar och då är det okej, hon behöver inte få höra att hon är tråkig/lustig/dum bara för att hon tycker om något annat än vad jag gör. 



/Maja
 

Kommentarer

  • Sanna säger:

    detta känner sig förmodligen alla igen sig i.

    2012-07-03 | 21:19:58
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/Sanna.%C3%96stang%C3%A5rd
  • Rebecca - TeamRAM säger:

    Håller verkligen med, hatar också när man blir "retad" för att man tycker en viss grej.

    Söt bild btw!

    2012-07-04 | 21:05:10
    Bloggadress: http://teamram.blogg.se
  • Daniela säger:

    Så jäkla bra skrivet!! :D

    Btw, jättefin bild! Är det du och din ponny? :)

    2012-07-05 | 09:39:23
    Bloggadress: http://powerpony.blogg.se

Kommentera inlägget här: