Java

Donald

Kategori: Donald

Det är så himla roligt att märka skillnad på honom. När jag först fick hem honom så hade jag några hemska ridpass. Red jag utan inspänning så gick det knappt att rida överhuvudtaget. Han bara körde upp huvudet och sprang och sprang tills mina armar var döda. Det var lögn att få ner honom i formen.

Nu har jag inte ridit med inspänning på jättelänge. Han är betydligt lugnare och inte alls springig. Bara nu de senaste dagarna så har jag märkt en enorm skillnad på honom. Han är mycket mycket mjukare att rida ner i formen. Lyssnar mycket bättre på mig och det känns som att spänningarna faktiskt har släppt lite mer också. Så det känns riktigt roligt.

Självklart har detta mycket att göra med miljöombyte och att han börjar finna sig ordentligt till ro. Men träningarna hos Malin gjorde stor nytta och tävlingen nu i helgen gav mig också mycket aha-känsla. Det är knappar som klickar och jag börjar lära mig hur jag ska rida honom. Det känns jätteroligt.

Jag är väldigt spänd nu på dressyrträningen på tisdag för att se skillnad från förra dressyrträningen. Jag hoppas verkligen att det är lite skillnad på honom. För det känns verkligen så nu. Är riktigt taggad.


/Ylva

Kommentarer


Kommentera inlägget här: