Java

Om mig; Maja

Kategori: Allmänt

Tänkte ta och berätta lite om mig själv för er, hope you like it!

Jag heter ju då som sagt Maja Erlandsson och är en glad, snäll, omtänksam tjej på 14 år. Jag går i klass 9 på Alsterbro skola, det känns hur bra som helst att bara ha en termin kvar i grundskolan nu! Jag har inga direkta planer för framtiden men lär förmodligen välja samhällsprogrammet på gymnasiet, hoppas på att det bli bra!
min söta lilla klass! :)

Jag har då, som ni nog har fattat, ett haflingersto på snart fem år. Hon står just nu i vila, lär få göra det ett par veckor till, eftersom jag inte kan rida på grund av min axel.. Om jag får säga det själv så är hon världens bästa häst :) Hon är väldigt lättlärd och kan saker efter två gånger. Vi har löshoppat henne en del och på ca 10 gånger har det gått från att hon sprang genom hindret till att hon enkelt hoppar en oxer på 1.10! Vi har också hoppat uppsuttet ca 70 cm, nöjd med det. Under hösten hanns det också med två tävlingar, en clearround i hoppning och en lätt C:1 i dressyr.
Till våren är planerna att jag ska börja tömköra henne, hoppa en gång i veckan och några rejäla dressyrpass i paddocken. Jag kommer förmodligen ta med henne till ridskolan varannan vecka och rida inför instruktör. 

Det är väl ungefär vad jag kan säga om oss två än så länge, det är bara att kommentera eller kontakta mig på min mejl om det är något ni undrar. [email protected]

hopptävling den 3 september.


På fritiden är jag oftast i stallet, antingen här hemma eller på Ekbackens Haflinger (http://ekbackenshaflinger.webs.com/) i Kråksmåla. Jag rider ca 5 gånger i veckan, och nu ska jag ta tag i och börja springa några gånger i veckan med. Tiden räcker tyvärr inte till att umgås så mycket med mina vänner som jag hade önskat...
Mina underbara vänner är Isabella, Matilda, Matilda, Sanna och givetvis min kompanjon Ylva :) 
Jag gillar också att spela gitarr och att sjunga så det blir det en del tid till. 

Detta var väl ungefär vad jag hade att säga nu, jag skickar med en bild på min söta vänner, har tyvärr ingen på Ylva.. 

Matilda, Bella, Matilda, jag & Sanna <3

bild 1 och 3 fotade av; http://isabellasphotographing.blogg.se/





Kommentarer


Kommentera inlägget här: